You are currently viewing מידע בסיסי על שיקום אורתופדי בגיל השלישי
פיזיותרפיה - חלק משיקום אורתופדי

מידע בסיסי על שיקום אורתופדי בגיל השלישי

Rate this post

מטבע הדברים, גברים ונשים בעשורים המתקדמים לחייהם, המכונים ‘בני הגיל השלישי’, נחשבים לחשופים יותר לפגיעות ולמחלות שונות. במקרים של פציעות, שברים, מחלות ניווניות ובעיות אורתופדיה כלליות, שיקום אורתופדי יסייע לרוב.

ד”ר אלעד לאור מציין כי השיקום האורתופדי הוא עבור קשישים שלהם בעיות בשלד ובשרירים – ולא חסרות בעיות מסוג זה בגיל השלישי. דוקטור אלעד לאור, בעל רקע וניסיון בגריאטריה מזה מספר שנים, מציין כי השיקום נחשב לשלב האחרון לפני החזרה של הקשישים לתפקוד עצמאי. כמובן שכל שיקום ייקח בחשבון את הפרמטרים השונים של כל קשיש: גילו, הבעיה ואופיה, מצב הקשיש ותפקודו וכיוצא בזה. כדאי להיבדק אצל רופא אורתופד כדי שיעריך מה אפשרויות השיקום העומדות בפני הקשיש.

מה כולל שיקום אורתופדי?

קשיש שעובר שיקום אורתופדי, יכול לבצע טיפול אחד או יותר, כדי שיסייעו לו לשוב לשגרת החיים המוכרת, עם כמה שפחות פגיעה. ד”ר אלעד לאור מפרט סוגי טיפולים בשיקום:

  1. ריפוי בעיסוק – בדרך כלל כאשר מדברים על ריפוי בעיסוק, מתייחסים לפן הפיזי שלו: מוטוריקה עדינה לאחר שהקשיש חווה בעיה בעצמות או השרירים והגידים של כף היד.
  2. פיזיותרפיה – בדרך כלל, שיקום יכלול פיזיותרפיה, שכן זוהי דרך שכיחה מאוד להתמודד עם בעיה לאחר טראומה מסוימת שעבר הגוף. מדובר בתרגילים, בעיסויים ובליווי ומעקב, שנועדו לחזר את מערכת השלד והשרירים.
  3. שיווי משקל – תרגילים שייתכן שיהיו חלק מהפיזיותרפיה שבסעיף הקודם. תרגילי שיווי משקל ובנוסף תרגילי קואורדינציה יכולים להיעשות לעתים גם בבית הקשיש.

כתיבת תגובה