You are currently viewing ניתוחים אורתופדיים בקרב מבוגרים: מה כדאי לקחת בחשבון?
בעיות אורתופדיות. לא פעם מובילות לניתוח - ד"ר אלעד לאור

ניתוחים אורתופדיים בקרב מבוגרים: מה כדאי לקחת בחשבון?

Rate this post

ניתוחים אורתופדיים מתרחשים לא מעט, וכמובן ככל שהגיל עולה, כך תעלה שכיחותם של הניתוחים הללו – שכן בעיות אורתופדיות הולכות ומתגברות ככל שהגיל עולה, באופן די טבעי.

“כאשר קשיש עומד בפני ניתוח אורתופדי, הוא בדרך כלל חושש, ואני די מבין ללבו”, מספר דוקטור אלעד לאור, בעל ניסיון רב בתחום הגריאטריה. “יש המון בעיות שמהן סובלים קשישים, כמו בעיות בסחוס או שחיקה של העצמות, שברים כתוצאה מנפילות ומה לא. הם חוששים ממה שיקרה אחרי, עד כמה המצב ישתנה לרעה או יישאר כפי שהוא”.

לא רק ניתוח: הצורך בשיקום

הניתוח יכול לארוך מספר שעות, אך השיקום שיגיע אחריו יכול להתארך לחודשים רבים שאינם קלים. במסגרת השיקום, ייבדק הקשיש ותיבנה לו תכנית שתכלול שינויים באורחות החיים, טיפולים, תרופות מותאמות ועוד. ד”ר אלעד לאור מדגיש כי יש להבין זאת ולהיערך לכך, במיוחד נפשית.

יש לקחת בחשבון סוגיה נוספת: האם הקשיש יצטרך סיוע מצד בני המשפחה בתפקודו היומיומי, או לא. הסיוע יכול להגיע בדמות אחות פרטית או מטפל/ת שיסייעו לו בהתמודדות עם פרוצדורות שגרתיות, שבתקופת השיקום קצת יותר קשה לבצע, או שיש צורך לקחת מנוחה מהן.

רגע, הניתוח הוא חובה?

לפעמים צריך לעצור לרגע ולהחליט אם הניתוח הוא המוצא היחיד של המטופל כדי להתמודד עם הבעיה שממנה הוא סובל. ד”ר אלעד לאור מסביר כי לא תמיד ניתוח הוא הפתרון היחיד, ולא בעקבות כל נפילה יש לרוץ ולנתח. הטכנולוגיה יצרה לנו אמצעים שונים כמו תרופות ותוספי תזונה, מכשירים לתמיכה בהליכה, אביזרים אורתופדיים ועוד. אלו נועדו לדחות את הניתוח או למנוע אותו לגמרי.

 

כתיבת תגובה