You are currently viewing בעיות אורתופדיות נפוצות בקרב מבוגרים
רגל שבורה - אילוסטרציה

בעיות אורתופדיות נפוצות בקרב מבוגרים

Rate this post
בעיות אורתופדיות ככלל, הן מצבים המשפיעים על מערכת השרירים והשלד, הכוללת את העצמות, המפרקים, הרצועות, הגידים והשרירים. מצבים אלו עלולים לגרום לכאב, נוקשות, נפיחות ותסמינים אחרים שיכולים להשפיע על הניידות ואיכות חייו של האדם. ד”ר אלעד לאור מסביר, כי באופן טבעי, מבוגרים בעשורים מתקדמים לחייהם נוטים לסבול יותר מבעיות אלה. להלן כמה מהבעיות האורתופדיות הנפוצות ביותר במבוגרים:
  1. דלקת מפרקים ניוונית – דלקת מפרקים ניוונית היא מחלת מפרקים ניוונית המתרחשת כאשר הסחוס המרפד את קצוות העצמות נשחק עם הזמן. הדבר יכול לגרום לכאב, נוקשות ונפיחות במפרק הפגוע, מה שעלול להקשות על תנועה או ביצוע פעולות יומיומיות.
  2. דלקת מפרקים שגרונית – דלקת מפרקים שגרונית היא הפרעה אוטואימונית הגורמת לדלקת במפרקים. היא יכולה לגרום לכאב, נוקשות ונפיחות במספר מפרקים, ויכולה גם להוביל לתסמינים אחרים כמו עייפות וחום.
  3. שברים – מדובר בשברים בעצמות שיכולים להיגרם ממגוון גורמים, כולל טראומה, עומס רב על העצם או אוסטאופורוזיס הגורם לעצמות להיות שבירות יותר. שברים יכולים לגרום לכאב, נפיחות וחוסר תנועה באזור הפגוע ומאפיינים במיוחד את בני הגיל השלישי.
  4. כאבי גב – ד”ר אלעד לאור מציין כי זוהי בעיה אורתופדית שכיחה שיכולה להיגרם ממגוון גורמים, כולל מתיחות שרירים, פריצת דיסק והיצרות בעמוד השדרה. כאבי גב עלולים לגרום לאי נוחות ולהגביל את הניידות, מה שמקשה על ביצוע פעולות יומיומיות.
  5. פציעות שרוול מסובב – השרוול המסובב הוא קבוצה של שרירים וגידים המחברים את השכם לעצם הזרוע העליונה. פציעות שרוול מסובב עלולות להתרחש כאשר השרירים והגידים הללו נקרעים או מתאמצים, מה שגורם לכאב ולהגבלת ניידות בכתף.
  6. תסמונת התעלה הקרפלית – מצב המתרחש כאשר העצב המדיאני שמספק תחושה לחלק מאצבעותינו בפרק כף היד, נדחס. הדבר יכול לגרום לכאב, חוסר תחושה ועקצוצים ביד ובאצבעות, מה שיכול להקשות על ביצוע מטלות הדורשות מוטוריקה עדינה.
  7. דלקת בגידים – הדלקת היא מצב המתרחש כאשר גיד הופך דלקתי או מגורה. הבעיה עלולה לגרום לכאב, נפיחות והגבלה בתנועתיות באזור הפגוע, ויכולה להיגרם ממגוון גורמים כולל שימוש יתר, פציעה או זיהום.
באופן כללי, בעיות אורתופדיות יכולות להוות מקור משמעותי לכאב ואי נוחות עבור מבוגרים, מה שמשבש מאוד את שגרת חייהם וחיי הסובבים אותם. עם זאת, רבים מהמצבים הללו ניתנים לטיפול באמצעים שונים, כמו פיזיותרפיה, תרופות וניתוחים במקרים מסוימים. ד”ר אלעד לאור ממליץ לאנשים שחווים תסמינים של בעיה אורתופדית, לדבר עם איש מקצוע רפואי כדי לקבוע את המקור לבעיה, ולהתאים טיפול.

כתיבת תגובה