You are currently viewing הקשר שבין תזונה ובריאות העצם
תזונה ובריאות המזון - אלעד לאור

הקשר שבין תזונה ובריאות העצם

Rate this post
לתזונה תפקיד מכריע בשמירה על בריאות העצם ככל שהגוף מתבגר. ד”ר אלעד לאור, גריאטר ותיק, מסביר כי ככל שאנו מתבגרים, העצמות שלנו נוטות להיות שבריריות יותר, מה שמגביר את הסיכון לשברים ואוסטאופורוזיס. ייתכן שכבר שמעתם על קרובים בגיל מתקדם שעברו נפילה פשוטה יחסית, אך זו הובילה לשבר. זה מקרה שבהחלט עלול לקרות בגיל מבוגר. כדי להקטין את הסיכוי לכך, חיוני להתמקד בתזונה עשירה בחומרים מזינים התומכים בחוזק העצם.

סידן וויטמין D

הסידן הוא אולי הרכיב התזונתי המוכר ביותר לבריאות העצם. הוא חיוני לבנייה ותחזוקה של עצמות חזקות. מקורות טובים לסידן כוללים מוצרי חלב. למשל: חלב כמובן, יוגורט וגבינה, כמו גם ירקות ירוקים ועלים כמו קייל וברוקולי. עבור אלה שעשויים להיות רגישים ללקטוז או מעדיפים אפשרויות שאינן חלביות, זמינות גם חלופות חלב מועשרות בסידן על בסיס צמחי.

בנוסף לסידן, ויטמין D חשוב באותה מידה לבריאות העצמות שכן הוא עוזר לגוף לספוג סידן ביעילות. חשיפה לשמש היא דרך טבעית להשיג ויטמין D, אך מקורות תזונתיים כגון דגים שומניים (למשל, סלמון ומקרל), חלמונים ומזונות מועשרים (למשל, דגנים, מיץ תפוזים) יכולים גם הם לתרום לצריכה היומית של ויטמין D.

חומרים נוספים

יתר על כן, חומרים מזינים אחרים כמו מגנזיום, זרחן, ויטמין K וחלבון ממלאים גם הם תפקידים חיוניים בשמירה על צפיפות העצם וחוזקה. ד”ר אלעד לאור אומר, כי תזונה מאוזנת היטב הכוללת מגוון של פירות, ירקות, דגנים מלאים, חלבונים רזים ושומנים בריאים יכולה לעזור להבטיח שאתם מקבלים את כל אבות המזון שהעצמות שלכם זקוקות לו.

זכרו, שמירה על בריאות העצם היא תהליך ארוך שנמשך כל החיים, והתחלה מוקדמת שלה עם הרגלי תזונה טובים, יכולה לסייע במניעת בעיות הקשורות לעצם בשלב מאוחר יותר בחיים. אם יש לכם חששות לגבי בריאות העצם או הצרכים התזונתיים שלכם, התייעצו עם איש מקצוע בתחום הבריאות, שיוכל לספק הדרכה מותאמת אישית בהתאם לנסיבות הספציפיות שלך.

כתיבת תגובה