You are currently viewing אלעד לאור עונה: מהי פריצת דיסק והאם ניתן לטפל בה?

אלעד לאור עונה: מהי פריצת דיסק והאם ניתן לטפל בה?

Rate this post

פריצת דיסק היא תופעה יחסית נפוצה העלולה לגרום לכאבי גב. היא שכיחה בעיקר בגילאי 30-50, כאשר אצל גברים התופעה שכיחה פי שתיים מאשר אצל נשים. לרוב מתפתחת פריצת דיסק בגב התחתון. 

כיצד בנוי עמוד השדרה?

“עמוד השדרה שלנו בנוי מעצמות הנקראות חוליות”, מסביר אלעד לאור. “עמוד השדרה מורכב מ-24 חוליות הממוקמות בטור אחת מעל השנייה. בין כל חוליה יש דיסק – מבנה מעגלי המשמש כבולם זעזועים ומגן על עמוד השדרה מפני תנועות. הדיסק עצמו בנוי מקרום קשה יחסית אשר בתוכו יש חלק פנימי רך דמוי ג’ל”. 

מהי פריצת דיסק?

ד”ר אלעד לאור עונה על כך: “כאשר הקרום נקרע והנוזל דולף החוצה – זוהי בעצם פריצת דיסק. אם הדיסק זז ממקומו, אך הקרום אינו נקרע זה מצב אחר המכונה ‘בלט דיסק’. הדיסק שנקרע עלול ליצור לחץ על חוט השדרה כולו או על שורש עצב בודד ולגרום לכאב הן באזור הדיסק הפגוע והן באזור הגוף שמופעל על ידי העצב שהדיסק לוחץ עליו”.

“פריצת דיסק לא תמיד גורמת לתסמינים, אך היא עלולה לגרום לכאב גב ולכאב באזורים אחרים בגוף עקב פגיעה בעצבים שונים. סוג התסמינים ועוצמתם תלויים בעוצמה שבה הדיסק מגרה את העצבים או לוחץ עליהם. אחד מאותם עצבים שיכול להיפגע נקרע העצב הסכיאטי, שיכול לגרום לכאבים ולתסמינים נויורולוגיים ברגליים”. 

האם ניתן לטפל בפריצת דיסק?

“התאוששות מפריצת דיסק עלולה לקחת 4-6 שבועות. לרוב יכלול הטיפול שילוב של פיזיותרפיה, עיסוי, תרגול ותרופות להקלת כאב. במקרים חמורים או אם הכאב אינו חולף תוך כשישה שבועות, ניתן לשקול ניתוח להסרת חלק הדיסק הפגום ולשחרור העצב התפוס”, מסכם ד”ר אלעד לאור.

כתיבת תגובה