You are currently viewing ד”ר אלעד לאור: האם יש אנשים שלא מחלימים מקורונה?
קורונה - ד"ר אלעד לאור

ד”ר אלעד לאור: האם יש אנשים שלא מחלימים מקורונה?

Rate this post

ככל שעובר הזמן אנו מתחילם לראות אנשים שחווים תסמינים לא אופיינים למחלת הCOVID-19 אשר נגרמת מוירוס הקורונה החדש (SARS-CoV-2.) את התסמינים האופיינים כולנו מכירים – שיעול, חום ותחושת עייפות. אצל חלק מהאנשים למדנו שקיים גם אובדן חוש הטעם והריח ולעיתים מדובר בתסמין הראשון למחלה. 

פול גארנר (Paul Garner) הוא מומחה למחלות זיהומיות מבריטניה שנדבק בנגיף הקורונה במרץ. בתסמינים שחווה היו בין היתר: אובדן חוש הריח, לחץ בחזה, בעיות במערכת העיכול, סחרחורות ועייפות קיצונית. אך בעוד רוב האנשים מחלימים מהמחלה תוך שבועיים בערך, אצלו התסמינים נמשכו כ7 שבועות. והוא לא היחיד, אנו שומעים עוד ועוד דיווחים על כך שאצל חלק מהאנשים המחלה נמשכת ממספר שבועות ואפילו חודשים.

קורונה - ד
כמה זמן יימשכו התסמינים? | ד”ר אלעד לאור

נתונים ממחקר אשר התפרסם בבריטניה מראים מראים כי בעוד רוב החולים מחלימים לגמרי תוך שבועיים, אחד מכל עשרה עלול לסבול מתסמינים גם אחרי שלושה שבועות, ולפעמים הסבל נמשך חודשים. המחקר הראה כי אנשים מסוימים חווים עייפות, כאבי ראש, שיעול, אובדן חוש הריח, כאבי גרון, הזיות וכאבים בחזה במשך יותר משלושה שבועות. 

ד”ר אלעד לאור מסביר כי כאן קיימת שאלה בסיסית,  האם מדובר באנשים שהחלימו מהנגיף ולאחר מכן נדבקו שוב מכיוון שהמערכת החיסונית לא מצליחה להתגונן בפניו? או שמבור באותו זיהום שאצל חלק מהאנשיןם הוא נשאר במשך שבועות רבים ואפילו חודשים? אנו יודעים שבנגיפים אחרים כמו חלק מההנגיפים  הפוגעים בכבד (הפטטיס) קיימת אפשרות של זיהום אקוטי וקצר מול זיהום כרוני וארוך. חלק מהאנשים הנדבקים בוירוס הEBV (אפשטיין בר) יכולים לפתח תחושת עייפות הנמשכת זמן ארוך (“מחלת הנשיקה”). ייתכן שאצל חלק מהאנשים הוירוס נשאר רדום בגוף ואולי הוא יתפרץ בעתיד כמו שאנו מכירים ממחלות ויראליות אחרות. 

 עוד שאלה חשובה שעולה – האם אנשים שחווים מחלה ארוכה שנמשכת זמן רב יכולים להדביק אנשים אחרים לאורך שבועות רבים? גם כאן אין לנו תשובה ברורה. אנו חייבים לבצע מחקרים נוספים ולאסוף מידע נוסף על הנגיף כדי שנוכל לדעת כיצד להתמודד יותר טוב עם המחלה ועם התסמינים האופיינים. היום האתגר שלנו הוא לטפל גם במחלימים מקורונה שלעיתים נשארים עם תסמינים ואפילו נכות חודשים לאחר ההחלמה מהנגיף.

כתיבת תגובה