You are currently viewing בעיות אורתופדיות נפוצות בקרב מבוגרים
ד"ר אלעד לאור - שבר ברגל. אחת הבעיות האורתופדיות הנפוצות

בעיות אורתופדיות נפוצות בקרב מבוגרים

Rate this post

בגיל השלישי, כפי שניתן להבין משלל התוכן באתר זה, מערכות השלד הולכות ונחלשות ככל שעובר הזמן. המשמעות היא סכנה גדולה יותר בכל אירוע שעובר הגוף: מחלה, מכה או נפילה. בבעיות אורתופדיות, מסביר ד”ר אלעד לאור, ישנה מעין ספירלה שעלולה לדרדר את מצבו של המבוגר: הוא יכול לנוע הרבה פחות ולכן נשאר בבית, מפחית פעילות – והדבר עלול לערער את מצבו הנפשי והפיזי.

בעיות אורתופדיות קיימות בשפע ואלה עלולות לפגוע בציבור המבוגר. ד”ר אלעד לאור ריכז כאן מספר גורמים שונים שבדרך כלל פוגעים במערכות השרירים והשלד ויוצרים בעיות אורתופדיות:

מפרקינסון עד לפציעות ספורט

  1. פרקינסון – המחלה פוגעת במערכת העצבים והביטוי שלה הוא בעיקר ברעידות, בתנועה איטית מאוד ובהיעדר יציבות.
  2. אוסטאופורוזיס –  דלדול של העצם ופגיעה במבנה שלה. אחת הסיבות לכך היא חוסר סידן ברמה חמורה. במצב זה, עלולים להיגרם שברים אפילו ממכות קטנות ביותר.
  3. דלקת מפרקים – עלולות להסב נזק למפרקים ויופיעו בעיקר אצל מבוגרים. תיתכן טראומה כלשהי שעבר המפרק, גנטיקה, מחלות אוטואימוניות, שחיקת סחוסים ועוד – כל אלה עלולים להביא לדלקת.
  4. שברים – כל אחד עלול לסבול משבר. אבל כאשר מדובר במבוגרים, מסביר ד”ר אלעד לאור, הדבר ידרוש זמן החלמה ממושך שכן הגוף אינו יכול לשקם עצמו בקלות כמו בעבר.
  5. נפילות – גורם מרכזי לבעיות אורתופדיות בקרב מבוגרים. לרוב הנפילות יפגעו באזור הזרוע או הירך. נפילות נפוצות יותר בקרב קשישים בשל בעיה בהתמצאות מרחבית, בעיות קוגניטיביות ובעיות בשיווי המשקל.
  6. פציעות כתוצאה מספורט – כן, יש מבוגרים שמשתדלים לבצע פעילות ספורטיבית, והסיכוי שלהם להיפצע במהלכה גבוה. דוגמא לכך היא מתיחה חזקה מדי של השרירים.

כתיבת תגובה