You are currently viewing שחיקת מפרק הברך בקרב אנשים מבוגרים
כאבים בברך - אילוסטרציה

שחיקת מפרק הברך בקרב אנשים מבוגרים

Rate this post

הברך נחשב למפרק המשמעותי והגדול שקיים בגופנו – והדבר די מובן: שני מפרקי הברך בגוף האדם נושאים את משקלנו רוב הזמן. מהסיבה הזו, מפרק הברך הוא הנתון יותר מכל, לפציעות ולשחיקה. ד”ר אלעד לאור מסביר כי תופעה שממנה סובלים לרוב אנשים מגיל 65, היא שחיקה של הסחוס בברך.

השחיקה הזו נגרמת בחלק גדול מהמקרים כתוצאה מדלקת הנקראת “אוסטיאוארטריטיס”, מחלה ניוונית נפוצה במיוחד בעולם. הסימפטומים שיחושו הסובלים מהדלקת הזו, הם קשיים ביישור הברך, נפיחות באזור, כאבים תכופים וקושי רב בעת העלייה במדרגות. כאשר התופעות האלה הולכות ומתגברות, קיים קושי של ממש ללכת והסובלים מהן עלולים לפתח נטייה רבה לשבת ולשכב.

איך פותרים את הבעיה? ד”ר אלעד לאור, הנמצא בתחום הגריאטריה מזה מספר שנים, מציין כי כדי לפתור את הבעיה יש צורך לבצע החלפת מפרק ברך בניתוח. הניתוח כולל השתלת שתל מלאכותי שתכונותיו דומות ככל הניתן למפרק הברך, ויכול להוות אלטרנטיבה. כמובן שעם הזמן ישנם חידושים גם בתחום זה. אם בעבר היה מדובר בפרוצדורה משמעותית מאוד, כיום הוא מבוצע בשיטות יעילות ועם זמן שיקום מופחת.

כמובן שהמידע כאן לא מחליף עצה של רופא ובדיקה מדוקדקת של מצב המטופל. אם אתם סובלים מכאבים ובעיות שונות בברכיים, מומלץ לבדוק את הסוגיה אצל אורתופד. במקרה של ניתוח, הדבר יאפשר בדרך כלל לשוב לפעילות כמעט כרגיל.

כתיבת תגובה