You are currently viewing ניתוחים אורתופדיים נפוצים בגיל השלישי
צילום רנטגן של אזור האגן - ד"ר אלעד לאור

ניתוחים אורתופדיים נפוצים בגיל השלישי

Rate this post

כאשר הגוף מזדקן, מטבע הדברים ישנם שינויים בגוף, חשיפה למחלות מרובות יותר וגורמי סיכון שעולים. אמנם תוחלת החיים נמצאת בעלייה, אבל במקביל עולות מספר הבעיות עליהן מדווחים קשישים, במיוחד בעיות כאב שונות שעלולות לשבש את חיי הקשישים. ד”ר אלעד לאור, העוסק בתחום הגריאטריה, מציין כי במקרים מסוימים יהיה צורך לבצע ניתוח אורתופדי כדי לפתור בעיה מסוימת.

בגילאים מתקדמים, קשישים נוטים ליפול יותר בשל בעיות ביציבה, קושי בראייה ועוד. בדרך כלל יהיה מדובר בפגיעה בשלד ו/או בשרירים. דוגמא טובה לכך היא שבר בצוואר הירך, הנפוץ במיוחד בעשורים המתקדמים לחיים.

ניתוחים אורתופדיים שכיחים

  1. ניתוח לטיפול בשבר בצוואר הירך – בניתוח יקובע האזור הפגוע עד להתאחותו. במקרים המורכבים יותר, תבוצע החלפת ראש מפרק הירך בשתל. ככל שמבצעים את הניתוח מוקדם, כך הסיכוי להימנע מסיבוכים גבוה יותר.
  2. החלפת מפרק – ד”ר אלעד לאור מציין כי מפרק יכול לאבד מתפקודו מדלקת מפרקים, מחבלה חיצונית או פשוט משחיקה. מפרק מלאכותי שיחליף את זה הקיים, יאפשר לקשיש להמשיך ולנוע. לניתוח זה יש אחוזי הצלחה גבוהים, אבל לא תמיד ניתן להחזיר את המפרק לנוע בצורה מלאה.
  3. שבר באגן – נגרם מנפילה או מאוסטאופורוזיס / הידלדלות עצם. לאחר שמבוצע צילום האזור ובחינה מעמיקה של המקרה, מנותח הקשיש, שכן אין אפשרות לגבס אזור זה. בניתוח מוכנסים ברגים שמסייעים באיחוי השבר. לקשיש תחכה תקופת שיקום עד להחלמה.

כתיבת תגובה