You are currently viewing דרכים אפשריות לעיכוב הופעת אלצהיימר
ד"ר אלעד לאור - הקטנת הסיכוי לאלצהיימר

דרכים אפשריות לעיכוב הופעת אלצהיימר

Rate this post

בחודש יוני 2021 אושרה ב-FDA תרופה לגורם המחולל את מחלת האלצהיימר. בישראל עדיין לא מטפלים בתרופה זו, נכון לרגעים אלו. לכן, כפי שמציין ד”ר אלעד לאור, אי אפשר למנוע מאלצהיימר להתפתח, אבל כן אפשר לנסות ולעכב את התקדמותה של המחלה. כאן ניתן למצוא מספר דרכים שנחשבות בעלות סיכוי לעכב אלצהיימר.

  1. הקיפו עצמכם בסביבה חברתית תומכת – בדידות היא דבר נורא, במיוחד לאוכלוסייה המבוגרת. ואכן, במחקר מסוים נמצא כי הסיכוי להתפתחות אלצהיימר פוחת בחצי כאשר משווים אנשים בודדים לאנשים שמוקפים בחברה.
  2. אל תשבו יותר מדי – לפני כשנתיים פורסם מחקר ולפיו קיים סיכוי גבוה יותר לדמנציה בקרב אנשים שנוהגים לשבת, בין אם כתוצאה מעצלנות או כורח חייהם.
  3. סובלים מדיכאונות? הקפידו לטפל בבעיה – באוניברסיטת הרווארד בוצע מחקר שמסקנותו היא שדיכאון באוכלוסייה מבוגרת בתנאים מסוימים, עלול להביא לשינויי חשיבה וזיכרון בטווח הארוך.
  4. הישארו בעניינים – העובדה שאתם מתבגרים ומגיעים לעשורים השביעי והשמיני לחייכם, לא אומרת שצריך לעצור. ד”ר אלעד לאור ממליץ: הקפידו לקרוא, להתנדב, לפתח ולהעשיר את תחומי העניין, ללמוד שפות וכיוצא בזה. אלו ידועים כצעדים שעשויים למנוע התפתחות אלצהיימר.
  5. טפלו בבעיות בריאותיות ואל תזניחו אותן – טפלו במחלות כלי דם ולב, טפלו בבעיות שמיעה ובכל בעיה רפואית אחרת שפוקדת אתכם. מחקרים מצאו שבעיות רפואיות אלה עלולות להעלות את הסיכון להתפתחות אלצהיימר.

כתיבת תגובה